Monday, January 12, 2015

Syurgaku Bersamamu

Usiaku melangkah dekat pada senja
Bersama pudarnya senyum sang suria
Dia hadir... bersama rasa yang membuatku dipenuhi rasa sesal
Akan cinta yang lambat hadir

Aku pernah bertatih...
Aku pernah tersandung jatuh tersungkur sendirian...
Mengejar angan bahagia kehidupan...
Sampai putus segala harap

Ku tak menyangka...
Memilikimu adalah sebuah mimpi...
Mimpiku yg kini menjadi nyata...
Nyataku saat ini ingin selalu bersamamu...
Bersama menjalani kisah kita berdua...
Berdua, cuma aku dan kamu...

Bersamamu adalah harapanku...
Bersamamu adalah inginku...
Bersamamu adalah hal yg indah untukku...
Bersamamu adalah pilihanku...

Bersamamu aku hidup...
Bersamamu aku merasa lebih berarti...
Aku ingin kita terus bersama...
Dan ku ingin jadi yang paling teristimewa...
Dan saat ini kamu yg ku sayang...

Ya Allah jadikanlah Dia beriman dan bertaqwa kepadaMu
Dialah wanita yang luhur budi pekertinya baik pula perangainya

Ya Allah lindungilah dia dari godaan iblis
Kuatkanlah imannya
Jadikanlah ia seorang yang sabar dan tabah
Serta muliakanlah akhlak dan tingkahnya

Sesungguhnya dialah cita segala rasa
Seolah menjadi rangkaian bunga yang berwarna
Dan telah menjadi sebait puisi cintaku
Dialah syurga ku

No comments:

Post a Comment